(Bijna) zon, zee en strand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu (Bijna) zon, zee en strand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu

(Bijna) zon, zee en strand

Blijf op de hoogte en volg Liesanne

12 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is gebeurd! Een dag zonder regen in Londen! Met strak blauwe lucht eigenlijk. Dat moet uiteraard gevierd worden! Dus hup bikini aan, zonnebril op, zonnebrand in de hand, vers gemaakte cocktail in de ander en daar gingen we richting het strand. Nee oke, niet waar, jaja ik zal bij het ware verhaal blijven. Dus hup zonder jas naar buiten, naar de supermarkt om de laatste restjes vlees te bemachtigen, Pimm’s cocktail in elkaar geflanst (“Pimm’s? Doe je daar komkommer in? En mint? Nou dit beloofd wat te worden.. O er gaan ook aardbeien in? Nou laat me dat dan maar eens proberen!”) en de barbecue uit de schuur gehaald. Nou die was duidelijk lang niet meer gebruikt.. Schoonmaakmiddelen eerst moeten ontstoffen om ons vervolgens te richten op het buitenmubilair. Je moet er wat voor over hebben. “Ja als je een tuin hebt in Londen moet je het gebruiken, eigenlijk is het gewoon jullie eigen schuld”. Fair enough. Maar na nog wat Pimm’s, wannabe Pimm’s en cider kwamen er shotjes uit condooms, geweldadig frisbee en zwaardgevechten met bamboestokken. Jongens wanneer komt de zomer voor nog meer barbecues?!

Een potverdorie goede afsluiting van een potverdorie goed weekend. Het vervroegde weekend begonnen op donderdag met een etentje en een Dutch party (“Mm ik draag vandaag toevallig oranje, dat moet een reden zijn om te gaan toch?”), vervolgens kwam een vrijdag met tortillas, wodka en een gezellig avondje Shoreditch (“Wodka is goedkoper dan wijn, dat moet een reden zijn om wodka te drinken toch?”) en onder een zaterdag met oesters, wijn en stappen in Shoreditch kun je natuurlijk ook niet uit (“Het is je verjaardag? Dat moet een reden zijn om te gaan stappen vanavond toch?”). Maar voordat ik de verkeerde indruk achterlaat als zuipschuit, feestbeest of bofkont , moet ik natuurlijk mijn workaholic, toeristische en ontdekkende kant ook laten zien.

Dus als echte workaholic op zaterdag onderweg naar werk. Strak blauwe lucht, overal gezelligheid op straat, “Nee natuurlijk vind ik het niet erg om te helpen op zaterdag!”. Maar het bleek een ‘meet the cast’ evenement, wat eigenlijk betekent dat vrienden van de Globe gezellig een drankje doen met de huidige acteurs. Wat een straf om daar drankjes in te schenken. Gelijk maar even langs Borough Market slenteren, nou dat was een top idee.. Warm weer, zaterdag in Londen, natuuuuurlijk is er niemand op stap. Maar na me door alle toeristen heen gewrongen te hebben, bleek het het waard te zijn. Borough Market is gaaf! Vervolgens ronddwarrelend bij een haven midden in Londen terecht gekomen en een straatje met het allure van Italie. Alles kan in Londen. Potverdikkie, wat houd ik van deze stad!