Mijn kunstzinnige kant - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu Mijn kunstzinnige kant - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu

Mijn kunstzinnige kant

Blijf op de hoogte en volg Liesanne

20 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

“Echt niet dat ik vandaag uit bed kom, het is zondag, de dag om te relaxen. Ja het is morgen St Patrick’s Day en ja vandaag ziet heel de stad groen, maar kom op, op zondag? Mm een afgeladen Trafalgar Square klinkt wel goed inderdaad, zal ik dan toch maar m’n bed uitkomen? Oke oke oke, man up en kruip naar de douche! Water in de hand, een groen detail bij de outfit gevoegd en hup op naar het centrum van London in een overvolle metro...”

Weer een week voorbij. Time absolutely flies. En ik moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend verliefd ben geworden op deze geweldige stad. Als je met een strak blauwe lucht van Londen Brigde richting Canary Wharf wandelt, Thames aan één kant, geweldige straatjes aan de ander, zon die reflecteert in het water, the London Eye die steeds kleiner wordt hoe verder je gaat, Tower Bridge die het uitzicht van de rivier doorbreekt, hoe kun je dan niet een moment van geluk ervaren? En hoewel bijna alle musea hier gratis zijn, gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar wandelen door deze geweldige stad. Na in m’n eentje lachend voor een schilderij in Tate Modern te hebben gestaan, heb ik ontdekt dat er bij mij een kunstzinnige kant ontbreekt. Of ben ik niet de enige die een aan elkaar geplakt blauw, paars en oranje vlak niet als kunst beschouwd? Misschien zou ik mijn kunstwerken van 15 jaar geleden op moeten sturen, dat zou wellicht nog een leuk zakcentje op kunnen leveren! Let’s give it a shot.

Maar we beginnen bij het begin. Verrassend genoeg niet stilgezeten dit weekend. Nee natuurlijk niet. Ja ik weet dat het beter is thuis te blijven en op tijd naar bed te gaan, maar is dat gezellig? Nee. Dus ik ga mee. En als iemand de manager van een club kent en ons gratis binnen kan loodsen, zou jij dan nee zeggen? Uiteindelijk dus in de club beland. Leuk leuk, gezellig gezellig. Zaterdag vervolgens de lange wandeltocht gemaakt om die avond bij een huisfeest te belanden en vervolgens, gek genoeg, ergens in de stad. Opera zangeressen, acteurs, muziek, gin & tonics en zowaar Heineken bier, ik moet zeggen; geslaagd huisfeest. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, uiteindelijk weer in de club beland.

En toen was het tijd voor het feest van de Ieren. Groen, wit, oranje, Guinness en raar heen en weer huppelen op Trafalgar Square. Lang niet zo goed als onze Koninginnendag, maar een dappere poging. Oke foto is gemaakt, wijn is op, dus zullen we maar wat te eten halen? En daar gingen we weer de overvolle metro in richting de food market in Brick Lane. Heerlijk eten, lage prijzen, picknicktafels, barretjes en waterpijp, daar kun je je wel een zondag vermaken! Volgende week zondag maar weer guys?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London, here I am.

.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2014

Een Zuid-Afrikaans avontuur?

23 April 2014

Happy 450th birthday William!

07 April 2014

Disco dipping

25 Maart 2014

De avonturen in de nachtbus

20 Maart 2014

Mijn kunstzinnige kant
Liesanne

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6006

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 27 Juni 2014

London, here I am.

Landen bezocht: