Rare jongens, die Britten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu Rare jongens, die Britten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liesanne Rooks - WaarBenJij.nu

Rare jongens, die Britten!

Door: Liesanne

Blijf op de hoogte en volg Liesanne

30 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

"Daar lig je dan, je eerste nacht alleen in een wereldstad. Warm krul je in je dekbed terwijl de rest van je huisgenoten rustig thuiskomen. BANG! Je hoort ze naar de badkamer lopen. Hoe zullen ze zijn? Zou je met ze op kunnen schieten? BANG! Alweer? Wat is dat geluid toch? Vuurwerk? BANG! Drie keer, dit is geen vuurwerk, maar wat is het daaaaan? Oke rustig, het is de eerste nacht, het zal wel niks zijn. Relax, don't freak out. Het is nog januari, oke het is vuurwerk, dat moet wel! Toch?!"

Het avontuur is begonnen! Aangekomen in het bruisende Londen. Na de vele koffers en tassen in m'n (awesomeder-ur) kamer te hebben neergegooid, nog maar even de stad verkennen en het échte Britse eten ontdekken. Na een glas wijn te hebben gekregen die zelfs voor Be-Fair begrippen groot is, beginnen we aan de Sunday Roast. Nou, daar kunnen we wel een half jaartje op teren! So far, so good.

De volgende dag gaan de toeristen op pad: London Bridge hier, Big Ben daar, Buckingham Palace nog even tussendoor, het boekje afgewerkt. Biertje erbij, fish & chips, dit halve jaar gaat zeker wel goed komen! Bij thuiskomst blijkt mijn paranoia echter niet zo gek. Mijn huisgenoot is de avond ervoor naar huis begeleid door de politie, aangezien de gehele straat was afgesloten. Lang leve het leven in de grote stad! Dat mag echter de pret niet drukken, want ik heb zowaar zelf een spin vermoord.

Maar maandag zal het echte leven beginnen: afstuderen bij Shakespeare's Globe. Na een rondleiding over 'poor, stinky people' en een ontmoeting met de vrolijke werknemers van de Globe heb ik er nog meer zin in gekregen. Vrijdagmiddagborrels op het dakterras met uitzicht op de Thames, het opstarten van het nieuwe theater en werken voor een mooi bedrijf, is het al maandag?

Nu eerst maar wennen aan die rare Britten.. Ze rijden aan de andere kant van de weg, zitten op de passagiersstoel, snappen niks van geld, stekkers kennen ze ook niet, ze dragen shirts als jurkjes en zonder ondertiteling kun je geen chips eten en tegelijkertijd de film volgen. Tough life. Oke, ik mag niet klagen, ik ben gewoon een bofkont.

Goodbye for now!

Ps. Voeg me toe op Skype: Liesanne0

• 30 Januari 2014 - 20:57

Natascha :

Ah lieve ouwe vriendin van me,

Je ken wel verhalen schrijver worden zeg. Zo te horen gaat het tot dusver goed. Ik hoop echt dat je het super naar je zin gaat krijgen. Spreek je snel xxxx

• 30 Januari 2014 - 21:15

Nicky:

Have Fun!

• 30 Januari 2014 - 21:41

Patricia:

Helemaal voor elkaar dus! ;) GENIET!

• 30 Januari 2014 - 21:50

Marloes:

Leuk Lies!!

• 30 Januari 2014 - 22:35

Opa En Oma Van Der Ven:

Hoi Liesanne, genoten van je eerste verslag. Heel leuk om te lezen. Heel veel succes.

• 31 Januari 2014 - 21:09

Ruud Van Gils:

Veel plezier, geniet ervan!!

• 01 Februari 2014 - 16:56

Knapste Vriendin:

LOVEYOU

• 06 Februari 2014 - 20:43

Goeda Tjiezz:

Noknok, Hellow der! Isdersambaddie? Arjoeolreddie spieking sam Inglisj! We djast laik to see tsjieze. Joenow Cheese from Gouda.
    End if joe doont now wot toedoe der than wie see buybuy! Biekos dee hev nijs sjops der!
    So, buybuy!
    ;-)

• 06 Februari 2014 - 20:56

Goeda Tjiezz:

PieEs Buy de wee, (eidoont mien buy de hool wee) see hello 2 de adder roemmeets der. Dee mijt niet det after satjsch so long tijm uloon der in de far west.
    Siejoe en doont forget,
    BuyBuy!